Més informació [ Detall d'activitat

 
2004300557   Situacions d'aprenentatge per al batxillerat competencial (Dibuix)
2022-2023   Curs. Secundària Postobligatòria. Batxillerats
  
   3/7/2023 - 7/7/2023 (30 hores) de 9:00h a 13:30h
   INS Eugeni d'Ors
   av. Maresme, 192-212 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
  
  
  
Tipus activitat   BJDI Situacions d'aprenentatge per al batxillerat competencial (Dibuix)
  
  
Descripció i   Metodologia:   Formació pel professorat de batxillerat de l'especialitat d'acord amb el decret 171/2022 de 20 setembre, d'ordenació dels ensenyaments de batxillerat. Partint de una situació d'aprenentatge model els participants elaboraran, de manera col·laborativa, la seva pròpia situació d'aprenentatge acompanyats per la persona formadora.
El curs és presencial. Totes les sessions són de 4 hores; la resta d'hores correspon al treball personal, entre sessions.
  
Objectius   1. Estructurar l’enfocament competencial dels aprenentatges
2. Capacitar el professorat per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat.
3. Dissenyar situacions d’aprenentatge que continguin activitats de gestió i tractament de la informació, resolució de problemes i pensament crític, que fomentin l’avaluació vista des de la seva funció reguladora.
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció educativa inclusiva a tot l’alumnat.
5. Programar, dissenyar i aplicar situacions d’aprenentatge en el context del currículum per competències.
6. Integrar en les situacions d’aprenentatge l’actitud crítica, responsable i compromesa en la defensa del desenvolupament sostenible.
  
Continguts   - Els elements del currículum: Decret de Currículum (171/2022).
- Desplegament del currículum: Què és una situació d’aprenentatge (SA)?
- Anàlisi dels elements d’una SA: context, repte, sabers, capacitats i competències específiques de la matèria.
- Els components transversals de les competències clau del batxillerat.
- Activitats d'aprenentatge i d'avaluació.
- Planificar la matèria a partir de SA.
  
Formador/a   Paco Rico Soriano
  
Avaluació   - Assistència al 80% de les sessions.
- Realització i validació de les tasques encarregades.
- Realització del qüestionari de satisfacció.

  
Requisits de  certificació   Assistència i participació en les sessions establertes.
Realització de les tasques encomanades.
Respondre al qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de batxillerat de l'especialitat de tots els ST i CEB.
  
E-mail   serveis_edu_com.educacio@gencat.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent